שולחן ׳חאלב נעלמת׳ מוצג בתערוכת הטריאנלה לעיצוב במילאנו

שולחן ׳חאלב נעלמת׳ מוצג בתערוכת הטריאנלה לעיצוב במילאנו

התערוכה ׳מבט מגבוה׳ – מירושלים לחאלב (Higher View) של המעצב עזרי טרזי תוצג במסגרת התערוכה ה-21 של הטריאנלה במילאנו, Design after Design, ותוצג בין ה- 1 לאפריל ועד ה- 12 בספטמבר 2016. התערוכה  ׳מבט מגבוה – מירושלים לחאלב׳ (Higher View) של המעצב עזרי טרזי מורכבת מ-10 שולחנות אירוח. 9 מהשולחנות מעוצבים במתאר של העיר העתיקה בירושלים ושולחן אחד במתאר העיר העתיקה של חאלב בסוריה. התערוכה מבוססת על התערוכה ׳מחוז חפץ׳ יחד עם חיים פרנס, במוזיאון מגדל דוד שהוצגה בין יולי עד ינואר 2015 ביוזמתה של האוצרת הראשית אילת ליבר ונאצרה על ידי האוצרת סמדר קרן. מטרת התערוכה ׳מבט מגבוה׳ היא להביא לתודעה דרך עיצוב, את מצבן של שתי הערים מהעתיקות בעולם, הממוקמות באגן המזרחי של הים התיכון. האיזור בו נולדו הציוילזציות והדתות הגדולות, מתפרק לרסיסים, ומייצר פוטנציאל הרס וחורבן של כל מה שאנושי. בלי ׳מבט מגבוה׳ על המתחולל בערים אלה, כתמצית של התדרדרות למלחמה מתמשכת, המאיימת למשוך אליה את מרבית המין האנושי, יחד איתן. התערוכה מייצגת סימן אזהרה, הקורא לתפישה חדשה, לדרבון דמיון חדש של מציאות אחרת, ותקווה אחרת לאיזור כולו, המתבסס על ערכים של שיתוף וקבלת אורחים, עידון ועדינות, יופי מתוך מוזאיקה של צירופים, וריבוי סגנונות וטעמים. השולחנות החדשים שיוצגו בתערוכה:

חאלב נעלמת, 2016 – חאלב (ארם צובא) היא אחת הערים הראשונות בהן התיישבו יהודים עוד בימי בית שני, והיתה עיר משגשגת של מסחר ותרבות לארבע דתות שונות. כיום היא קרועה בין חמש כוחות צבאיים שונים השולטים בחלקיה השונים של העיר, ומחריבים אותה עד היסוד. השולחן ׳חאלב נעלמת׳, מתאר מקטע של העיר, הרוס למחצה, סגור בתוך קופסת שולחן המכוסה זכוכית, הבנוי במתאר קו החומה של העיר העתיקה. ׳חאלב נעלמת׳ הוא שולחן המכיל קפסולה של הרס, שנובעת מאדישותו של העולם למלחמת האזרחים בסוריה שגובה עד כה חצי מליון הרוגים, ובינהם גם נשים וילדים רבים, ואין רואה את קיצה.

halabisgone04-818

׳קפה על האש׳, 2015 – ׳קפה על האש׳ הוא שולחן שבמרכזו מבער גז קטן, התלוי על מסגרת המתכת המשורגת בתוך עץ הזית המרכיב את השולחן בתצורת העיר העתיקה בירושלים. השולחן מאפשר להכין קפה שחור בשולחן האירוח עצמו, ולהגישו חם וטרי. השולחן מדגיש את מסורת הכנת הקפה כחלק מההוויה התרבותית של אירוח וקבלת אורחים הנהוגה באיזור, ומדגיש את הקפה כטקס, בעל משמעות חברתית. לצד השולחן מופיעים מספר פינג׳אנים של המעצב חיים פרנס, השואלים את הדימוי שלהם מהתרבות הישראלית המקומית. פינג׳אן קופסת השימורים הצבאית מדגיש את המעבר של העיר ירושלים לשדה קרב, ואת תושביה משני צידיה לבשר התותחים של מלחמה זו. התערוכה מתקיימת ביוזמת ובתמיכת אגף קשתו״ם של משרד החוץ, ומוזיאון מגדל דוד בירושלים.

עוזרי עיצוב: אבי פדידה, נועם יעיש, רוני זסלבסקי, טל פרגר גליליhalabisgone031-818