דוקטור לממשק

דוקטור לממשק

דר. דניאל אברהמי, קיבל את הדוקטורט שלו בתחום של עיצוב אינטראקטיבי באוניברסיטה בקרנגי מלון בארה״ב. נושא התזה:Enhancing Technology-Mediated Communication: Tools, Analyses, and Predictive Models. המחקר נעשה במכון HCII. כיום עובד דניאל במחלקת המחקר של אינטל בסיאטל, ובביקורו בארץ הוא ביקר בקורס שלי בתואר השני בעיצוב וטכנולוגיה, יחד עם אחותו רות, שהיא מעצבת גרפית בוגרת בצלאל שחיה כיום בלונדון.

daniel02דניאל הציג לסטודנטים דוגמאות מרתקות מהעבר, בהם נחזו באמצעות ׳פרוטוטייפים׳ סביבות ממשק חדשות, מבלי שהטכנולוגיה היתה לגמרי בשלה. לדוגמא, הוצג פרוטוטייפ מ- 1991 שבו המסך מוקרן על השולחן הרגיל, והמטפורה של ה- Desktop הופכת למציאות. הדוגמאות הנוספות הראו כיצד באמצעות ניסויים שנערכים בחטיבת ה Xbox של מקרוסופט נבנה סביב המסך ברזולוציה גבוהה מערך שלם של תצוגה חזותית באמצעות מקרן שמקיפה את הסרט או המשחק בחוויה ויזואלית משלימה. המערכת יכולה לדוגמא לדגום את הרהוט המקיף את קיר מסך הטלויזיה ולייצר עליו תמונה תלת מימדית של אותו הריהוט רועד באופן בולט, או משנה את צבעיו בהתאם למה שמתרחש שבמשחק. הרעיון כולו הוא ליצור תחושת ׳השריה׳ Imersion בתוך המציאות.Daniel01

הפרוייקט שעסק בו דניאל והוצג לסטודנטים היה הרחבה של תצוגת המחשב האישי על ידי הקרנה והשלכה של ההקרנה באמצעות מראות לצידי המחשב האישי. מקרן זעיר שיושב מאחורי המסך מאפשר להציג נתונים נוספים על השולחן לצד ימין או שמאל של המקלדת של המחשב האישי. אינטראקציה מעניינת יכולה להתפתח בין המידע במסך הראשי ובין המסכים הצדדיים.

המסר המרכזי של דניאל לסטודנטים היה שבזמן הזה אנחנו מתחילים לעבור ממחשבים מסורתיים לאובייקטים חכמים ולאינטרנט של חפצים, וכל זה הולך לפתוח אוקיאנוס רחב של אפשרויות בעיצוב מוצרים ושירותים שיתפתחו מכך שחפצים יוכלו לדבר זה עם זה ואובייקטים יוכלו לנחש טוב יותר את הצרכים הבאים של המשתמש.