לחפש מצלמה חדשה על מסך המצלמה הישנה

לחפש מצלמה חדשה על מסך המצלמה הישנה

Samsung_Galaxy_NX_31מצלמות הכיס נפלו במכירותיהן ב- 48% השנה. זה מתרחש בזמן שמליוני אנשים מצטיידים בסמארטפון עם מצלמה ראויה. פתגם ארור של צלמים ותיקים אומר כי "המצלמה הטובה ביותר בעולם היא זאת שיש לך כרגע בתיק", כי כדי לתפוס את הרגע, צריכים לחשוב מעט ולפעול מהר. ברוב המקרים בכיס או בתיק יש סמרטפון עם מצלמה של 8- 5 ג"ב שזה מספיק טוב לתיעוד איכותי שיפורסם בעיקר ברשת.

אם הסמארטפון קיבל מצלמה טובה, אז עכשיו המצלמות הטובות רוצות להיות חכמות יותר. מערכת הפעלה אנדרויד תופסת תאוצה בתחומים שכרגע הם פנויים כמעט לפעולה: ברכב, בטלויזיה, ובכל מסך תפעולי אחר. חלונות של מיקרוסופט לא שם. אפל עם אסטרטגיה שטובה ליצירת שוק אך גרועה לתחזוק שוק מאבדת את הבכורה במהירות עצומה. גוגל נמצאת במצב טוב מאוד בתחום הזה כי מהר מאוד היא הופכת להיות מובילת שוק.

המצלמות המקצועיות, ספק אם הן יצטרכו מערכת הפעלה כזאת בעתיד. להיפך, השימוש באנדרויד ישבש את המראה המקצועי הבנוי לתלפיות. צלמים מקצועיים ישתמשו תמיד באביזר קצה כמו סמארטפון או בטאבלט לבחון ולשגר את הצילומים שלהם למערכת. אך בטווח הביניים שכרגע הולך ונמחק לאיטו, בין מצלמה מקצועית ומצלמת כיס נוצר חריץ מעניין חדש של מצלמות עם חיישן גדול, ללא מראה, שמאפשרות איכות תמונה ברמה של מצלמה מקצועית אך בגודל ובנוחות קטנים בהרבה.

סוני ניסתה אם סדרת ה NEX החדשה שלה לייצר מערכת הפעלה עם חיבור לרשת, חנות אפליקציות וחיבור לסמארטפונים וטאבלטים. הניסוי די נכשל, משום שדי מגוחך לקנות אפליקציה לפנורמה מיוחדת, ועולה מיד השאלה למה הם לא שמו את זה כבר במצלמה עצמה. המסך מגושם ואין לו את החיכוך המינימלי שיש למערכות הפעלה עם נסיון אמיתי. עוד מרכיב מוזר מאוד הוא שחלק מהאפליקציות אינו ניתן להורדה במקומות שאינם ארה"ב. בקיצור כשלון.

ניקון חושבת על כוון דומה והוציא לשוק סנונית ראשונה. התחושה הכללית שבסופו של דבר כל יצרניות המצלמות הרציניות יצטרכו להתיישר עם הסטנדרט של האנדרויד אם הן רוצות לשרוד. האנדרויד אומנם אינו מחלק מזומנים לחברת המצלמות, אך למשתמשים זה הדבר הקובע, ועריצותם תכריח את הנסיון הנואל של יצרניות המצלמות לכפות איזשהו פורמאט שהוא לא פתוח.

איפה אפל בסיפור הזה? לא קיימים. הם יכלו לרכוש את סוני, ולהפוך למתחרה בשוק הזה עם מערכת הפעלה iOS במצלמות הדגל שלהן,