Bollinger B1electric SUV

Bollinger B1electric SUV

כלי הרכב Bollinger B1 הוא ג׳יפ ייחודי, שיש לו את הפוטנציאל להפוך להיות האייקון של הג׳יפ של המאה ה- 21. יצרניות רכב מכריזות לאחרונה שהן ימירו את קו הייצור של כלי הרכב שלהן לרכב חשמלי בתוך חמש שנים. חלקן הודיעו כי יפסיקו כליל לייצר רכב המונע על בנזין או דיזל, וידלגו על תקופת הרכב ההיברידי.

בולינגר הוא אחת הסנוניות הראשונות בעידן חדש זה. העידן החשמלי מפשט באופן רדיקלי את מבנה מערכות הרכב. הרכב החשמלי דומה יותר למקדחה. הוא מייתר את מערכות הדלק כמו מיכל, משאבה, צנרת, מסננים. הוא מייתר את מערכות הקירור הממלאות את חלל תא המנוע. אך גם את מערכת הגיר, ניתן לעקוף באמצעות שתילה של מנועים ישירים על כל גלגל, וכך לייצר רכב 4X4 ללא הצורך המיותר בגיר מסובך, נעילות ודיפרנציאל ועוד מכלולים מיכניים מסובכים.

בולינגר אוספת את כל היתרונות הללו של הרכב החשמלי ומיישמת אותו בכלי רכב תכליתי. הרכב B1 שואב את ההשראה שלו מעולם הג׳יפים הצבאיים, ובאופן יותר מדוייק, ג׳יפ הדיפנדר המתולוגי של חברת לנדרובר הבריטית. הרכב עשוי כולו אלומיניום, כולל השילדה. אם הדפנדר היה עטוי אלומיניום בעיקר בגלל עודפי לוחות אלומיניום שהשתמרו מתעשיית התעופה, הבחירה באלומיניום בבולינגר שייכת לתהליכים מובהקים יותר של החלטות הנדסיות. הבולינגר B1 הוא קל יותר משמעותית מהדיפנדר שהשלדה שלו עשויה פלדה, וזה משמעותי כאשר הרכב סוחב 2 בטריות כבדות.

העיצוב החיצוני של ה- B1 חף מכל גחמה, אך הוא ניזון מעידונים יחודיים בפרטים כמו מפגשים בין משטחים ישרים וטקסטורות חירור. הרעיון המרכזי בעיצוב הרכב הוא היכולת להפוך אותו מג׳יפ שמכיל שתי שורות של מושבים למשאית קטנה באמצעות פירוק והרכבה מחדש של המחיצה החיצונית. זוהי הברקה עיצובית שיש לה תכלית ברורה. כוון דומה קיים באפשרויות שמציע ג׳יפ רנגלר, אם בדפנדר הרוכש היה צריך לבחור בין גרסא פתוחה (עם ברזנט) לגרסה סגורה, ה- B1 מציע לך את שניהם.

פרט בולט של ה- B1 הוא הפתח הקדמי שחושף מעבר במקום שרגיל לפגוש בו מנוע. בסרטי המכירה של הג׳יפ החשמלי הם מציגים משתמש שמעביר קרשי עץ לשדה פתוח ומפעיל את המשור דרך שקע חשמלי שמותקן בחלק האחורי.

העיצוב הפנימי משדר נוסטלגיה המזכירה את הדרך שבה פועלים יצרני המצלמות כמו פוג׳יפילם. שעונים אנאלוגיים וכפתורי מתג. העיצוב רזה, אבל אולי רזה מידי.