מדוע אנחנו אוהבים לשתף? לכמה אנשים אנחנו יכולים להיות באמת מחוברים?

מדוע אנחנו אוהבים לשתף? לכמה אנשים אנחנו יכולים להיות באמת מחוברים?

אורי ניידריץ׳ הקים את האתר האזרחי הראשון בעולם. כשהיה סטודנט בסן פרנסיסקו הוא עבד במוזיאון המדע ״אקספלורטוריום״ בעיר, וניהל עבורם בתחילת שנות התשעים את רשת המחשבים שלהם. את אורי הכרתי בביקורי במדיין, שם ניהלנו ביחד סדנא של פנזא על חדשנות עם כמה עשרות קולומביאנים צעירים להוטים לשמוע על הסיליקון ואליי והסיליקון וואדי. אימו של אורי גרה בישראל, ובביקורו בארץ בחופשת השנה החדשה הוא התארח במחלקה לעיצוב תעשייתי ובתוכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי. אחרי מעורבות בסטרט-אפים רבים החליט אורי ללכת ללמוד קולנוע ולאחר הלימודים מימש את יכולותיו בתחום הטכנולוגי ובתחום הקולנועי בשבע שנים של עבודה בחברת האנימציה Dream Works כמנהל הטכנולוגי של מחלקת מחקר ופיתוח. אחר כך הוא המשיך ללוות סטרט-אפים ולהקים כמה בעצמו. לאחרונה עבר לניו יורק והוא עובד המנהל טכנולוגי באחת החברות המפתיעות של השנה tough Mudders שעוסקת בספורט אתגרי צבאי להמונים ומצליחה להביא בסוף שבוע רגיל עשרות אלפי אנשים לאיזור מחוץ לעיר המשולב ב 24 תחנות שמזכירות את מכון וינגייט ועתלית באכזריותם.

הרצאה בפני קורס ׳צאט עיצוב׳ שנה ד׳, תואר ראשון בעיצוב תעשייתי

הרצאה בפני קורס ׳צאט עיצוב׳ שנה ד׳, תואר ראשון בעיצוב תעשייתי

אורי דיבר בהרצאות שלו לפני התלמידים על החיבורים החדשים בין טכנולוגיה, עיצוב והטבע האנושי הפסיכולוגי והסוציולוגי שהוטבע בנו במהלך האבולוציה ארוכת השנים של ההומיניד. על פי תיאוריות שהציג אנו מסוגלים לחבור למעגל אנשים של 150 פרטים. זהו גודלו של שבט, שלאחר גדילת יתר התפרק לשבטים נוספים. ל- 150 פרטים אנו יכולים להתקשר רגשית, לתחזק חברתית ולשמור על איכפתיות בסיסית. מה שחברות המדיה עושות הן להשתלט על כמות די גדולה של פרטים מתוך הקבוצה הזאת, על ידי הכנסתן לסלון הבית באופן קבוע, שבועי ולעיתים יומי למשך כמה שעות. מהי הדרך לרכוש את המקום הזה ברשימה? איך פייסבוק בעצם השתלטה על המקום הזה ומדוע היא הולכת להפסיד אותו? איך מתנהלים כיום עסקי השידוכים ברשת, ומדוע הם כל כך דפוקים? 

הרצאה בפני קורס ׳מחוברים׳ סטודיו שנה א׳, מסלול טכנולוגיה ועיצוב, התוכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי

הרצאה בפני קורס ׳מחוברים׳ סטודיו שנה א׳, מסלול טכנולוגיה ועיצוב, התוכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי

הקורס של שרית ושלי בתואר השני עוסק במושג ׳מחוברים׳, וההרצאה של אורי קלעה ׳בול׳ לנושא, באופן שהרחיב מהם תפקידיו של המעצב בעולם של איסוף חוויות ועיצוב חוויות? כיצד התפקיד שונה מעיצוב מוצר או סביבה?מושגים והבנות חדשות. חברת Tough Mudders משתמשת בכלים חברתיים שונים כדי לרכוש את הלקוחות הקבועים שלה. אורי הציג את העובדה שהרכישות הדור החדש באמריקה הן חוויות. ״חוויות הן מוצר הלוקסוס החדש״. אין טעם אומר אורי לרכוש היום בניו יורק מכונית גדולה ויקרה או בית ענק. אין לזה צורך, גם אם חשבון הבנק מאפשר זאת משום שזה צורם את העין ולא מביא תועלת חברתית. התועלת החברתית המרכזית של הדור החדש הם החוויות שהם יכולים לשתף בהם את חבריהם. צרכנות של חוויה הוא אינו מושג חדש וכל סוכן תיירות מכיר את הדרישה הזאת, אלא שהחוויה הסטנדרטית אינה מספיקה, וסף הגירוי של חוויה חדשה ישמור תמיד על גרף עליה.