מצלמת האסלבלאד בעור תנין

מצלמת האסלבלאד בעור תנין

חברת האסלבלאד Hasselblad מייצרת מצלמות מקצועיות בתחום הפורמאט הבינוני כבר שנים רבות והפכה למובילת הדגל בתחום. הרעיון המרכזי של האסלבלאד היה לייצר מערכת מודולרית של חלקים שהגוף המרכזי הוא קוביה מתכתית אליה מתחברות עדשות מתחלפות. אך המרכיב הנוסף, והוא החלק של הרגש האופטי מתחלף. בעידן הפילם היו אלה קופסאות שהכילו רגישויות שונות של פילם או קופסא מיוחדת לדפי פולארויד לביצוע בדיקות צילום (טסטים). בתהליך הצילום היה ניתן להחליף בכל רגע נתון את הגב של המצלמה. כאשר הגיעו הרגשים הדיגיטליים, הם התאימו לקונצפט של האסלבלאד, ורק העובדה שעלות רגש גדלה אקספונציאלית עם גודלו הפיזי הפכו את המעבר הזה ליקר מאוד. עם זאת צלמים רבים עשו את המעבר והחלו להפעיל מצלמות עם רגשים מעל 30 מגה פיקסל שיכלו להתחרות בפילם בפורמאט הבינוני. בשנה האחרונה עם יציאתה של ניקון עם מצלמת ה- D800 עם רגש של 36 מגה פיקסל, החלו בחברת האסלבלאד להבין שהם מאבדים את השוק. הפעולה התמוהה הזאת, משדרת גחמנות של בעלי הון. ואכן בבדיקה שעשיתי נמצא כי החברה שהיתה בקשיים נמכרה במלואה לקרן Ventizz Capital Fund IV L.P.  

מצלמת האסלבלאד קלאסית

מצלמת האסלבלאד קלאסית

סדרת המצלמות החדשה של האסלבלאד שיצאה השבוע לשוק מראה שהיסטריה יכולה להניב החלטות עיצוביות תמוהות שיכולות להוביל לכשלון מהדהד. החברה פנתה לסוני ובקשה לייצר תחת השם היוקרתי האסלבלאד מוצרים זהים לסדרת ה- NEX של סוני, חסרי המראה. המרכיב 'היוקרתי' היחיד בסדרה הזאת הוא 'עיצוב איטלקי' מפותל קווים העשיר 'בחומרים אקזוטיים' כמו עור וסיבי פחמן. התוצאה דקדנטית ובעיני שגויה לחלוטין.

כל הערכים של האסלבלאד מתנפצים במקרה זה לרסיסים, והתוצאה תהיה ירידה בערך המותג, השקעה כספית מיותרת, וכשלון מהדהד. אם אני רוצה לקנות מצלמה של סוני עם כיסוי של עור תנין, כדאי שאקנה את המצלמה של סוני, ואשחט תנין במו ידי. ובכל מקרה, מה להתעללות בתנינים ולהאסלבלאד הנערצת?

Lunar6